h1

מתוק לו מתוק לו. על תפוח בדבש

ספטמבר 5, 2011

לטירוף הדו-שנתי של שיווק והשקות יין לקראת החגים מתחילים להצטרף גם מותגי אלכוהול. יבואן האלכוהול כספי הרים את הכפפה ויצר מארז מתנה רלוונטי לראש השנה שמערב תפוח בדבש, בדמות שני הליקרים שיש להם הכי הרבה שמות משובשים. המשקה מתלבש על נישת המתנה לחג עבור מי שישכח את בקבוק היין שתיקנו לו בבוידעם, ויכול לתת טוויסט מתוק ומעניין לאנשים שלא אוהבים או רגילים לשתות אלכוהול בארוחת החג ובכלל.

בתפקיד התפוח לוהק Bad Apfel, 'אמבטיית תפוחים' בשפת המקור, שנקרא בתפריטי פאבים החל מבאד אפל וכלה ב-בדאפפל. אם מישהו הצליח לא להיתקל בו עד היום, מדובר בשנאפס תפוחים מוצלח (41%) וארומטי מאוד. מתוק למדי, אבל לטעמי אפשרי אם הוא מוגש מהפריזר כמומלץ.

בתפקיד הדבש לוהק Bärenjäger, או 'צייד הדובים' כמו שהתווית המשעשעת ממחישה. אחת ולתמיד – אין קשר בין ברנייגר לבין ייגרמייסטר, ואם תקראו לו "ייגר דבש" אתם מסתכנים באלימות מצד הברמן. ליקר הדבש הזה (35% אלכוהול, 25% דבש) גם הוא ארומטי להפליא וממלא את החדר בריח חזק של דבש. בניגוד לקודמו – כאן מדובר במשקה סירופי כבד ועמוס בסוכר עד כדי כך שאני לא רואה איך אפשר לשתות אותו נקי.

נו? וזה עובד? עקב חוסר חיבה למתוק אני כנראה לא האדם לשפוט ליקרים מהסוג הזה. לפיכך היפלתי על ארבעה חברים פאנל טעימה מאולתר בסיום ארוחה. בכוסות שוט מקוררות מזגתי מהתפוח (מהפריזר). הכוסות התרוקנו מהר וקולות מרוצים עלו למרות שהיה מי שטען שזה מתוק מידי. הכנתי שורת מזרקי אינסולין למקרה חירום, ומילאתי מחדש את הכוסות בשני-שליש באד אפל בתוספת שליש ברנייגר. הפעם הקונצנזוס היה 'טעים אבל מתוק מידי'. פתרונות אפשריים כוללים סחיטה של לימון לתוך התערובת, הפחתה של כמות הברנייגר, או בכלל להוסיף סודה וקרח לחגיגה ולהפוך את הקונספט ממשקה שוט ללונג דרינק.

איך שלא נהפוך את זה – המשקאות האלה מיועדים במיוחד לחובבי המתוק ולמי שצריך סוכר בשביל להסתיר את הטעם של האלכוהול. בפרמטרים האלה המשקאות עושים עבודה טובה ומתבססים על מרכיבים ראויים. אם זה מעבר לתקציב (או לסיבולת הסוכר), אני מאמין שגם בקבוק של באד אפל לבדו יכול לשמש כמתנת חג מקורית.

פרשננו הכלכלי מוסר שהמארז שכולל בקבוק 700 מ"ל באד אפל ו-375 מ"ל ברנייגר מוצע במחיר של 180 ש"ח. לאחר שקלול של המחירים שיש ברשת לפי נפח הבקבוקים יוצא חיסכון של כ-35 ש"ח.

פרשניתנו לענייני בריאות מעדכנת שלמרות כמות הסוכר הגבוהה הליקרים מכילים רכיבים טבעיים בלבד.

לסיום, פרשננו לענייני שיווק מעוניין למסור שתי הערות ליבואן:

ראשית כשנותנים מתנה, המראה חשוב לא פחות מהתוכן. עיצוב ואסתטיקה אינם המומחיות שלי ובכל זאת האריזה נראית פשוטה יחסית, ומקנה למארז מראה מעט פחות יוקרתי מהשווי שלו. שנית, קל יותר לשווק מארז מקורי כזה כאשר מוסיפים איתו 2-3 מתכונים פשוטים לדברים שאפשר להכין מהליקרים.

המארז נשלח לכותב ע"י היבואן

One comment

  1. […] לקראת ראש השנה (ופסח), כל תעשיית הקולינריה (אוכל/שתיה וכו') מתעוררת לחיים ומתחילה במסע שיווק שנועד להגביר את הצרכנות הקולינרית. התופעה הזו נפוצה מאוד בעיקר בתעשיית היין שמקבלת זריקת כסף משמעותית סביב שני חגים אלו. השנה גם יבואן האלכוהול כספי משקאות מצטרף לחגיגה עם חבילות הכוללת בתוכה מספר משקאות במחיר מוזל. אחת מאותן חבילות הגיעו לידי מהיבואן וכפי שהכותרת מרמזת, המשקאות שבה אמורים לייצג עבורנו את התפוח בדבש של ראש השנה (קופירייטניג ליאור). […]



כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s